Manhattan Sailing Club stiller i Færdern 2007

Postet av Oslo Seilforening den 17. Apr 2007

På invitasjon fra Oslo Seilforening stiller Manhattan Sailing Club lag i Helly Hansen Færdern 2007. Ca 10 personer vil seile en First 40.7 som er chartret fra Normar Adventure. I tillegg kommer det noen til som vil utgjøre "social committe"

Under fjorårets Dennis Connor International Yacht Club Challenge som Oslo Seilforening vant ble det gjort en massiv markedføring av Norge med lyse sommernetter og Færderseilasen spesiellt. Nå har altså en rekke medlemmer i MSC tatt oss på ordet og kommer over. Vi vil også onsdag før Færdern arrangere en mini-regatta, Oslo Seilforening mot Manhattan Sailing Club før vi samles til en middag.

Også som en del av dette vil vi invitere Manhattan Sailing Club til å være en av Oslo Seilforenings vennskapklubber hvor gjestende medlemmer har alle forening privilegier under sitt opphold. Tilsvarende har alle medlemmer i Oslo Seilforening som besøker New York en stående invitasjon til å besøke Manhattan Sailing Clubs klubbhus som ligger fortøyd ytenfor Ellis Island (båttransport fra North Cove) og se på regattaene som blir arrangert der. Det er også mulighet for å bli med i seile regatta på en av foreningens båter (J/24). Dette er en veldig spesiell opplevelse som en bør få med seg!

North Cove

Klubbhus