Våt, men vellykket Øyas dag feiring

Postet av Oslo Seilforening den 26. Jun 2007

Med 77 mm nedbør målt over en 24 timers periode, det samme som det "normalt" skal komme i løpet av hele juni ble Øyas dag og St. Hans feiringen 23. juni på Lille Herbern satt på prøve.

Nordmenn er jo kjent for å være foregangsfigurerfor: "Det finnes ikke dårlig vær - bare dårlige klær!". Ordtaket ble virkelig satt på prøve i helgen - og det stemmer. Voksne og barn var skjønt enige om at selv om tvilen definitivt var tilstede på morgenen - var det vel verdt innsatsen.

Totalt 80 voksne og 40 barn var påmeldt til aktivitene på øya og tross for været kom de aller fleste.

Regattaen som i år ble sponset av Quality Brokers samlet 11 deltakende båter     og med betalt båtplass for 2008 som førstepremie ble det gitt alt. Etter 2 timer 10 minutter og 17 sekunders seilte Hans Jørgen Bauck JR og mannskap i mål i sin Banner 28 "Wannskæk" til seier. 2. plass gikk til fjorårets vinner Geir Victor Svendsen i DS 38 "Svendsenexpressen" og på 3. plass kom Dag Sem i sin Dufort 34 "Jippi". Det ble også delt ut premier for Line Hounors og for beste båt med LYS < 1.10. Klikk her for full resultatliste.

TUSEN TAKK TIL QUALITY BROKERS FOR SPONSING AV PREMIER!!

For de små ble som i fjor gavefisking og maling på lerret. Det ble også satt stor pris på besøk fra Redningsselskapet som hadde med seg to Elias båter som alle fikk prøve. Elias ballonger ble også delt ut. Det ble også mulig å bli med tur med redningsskøytene "Sundt" og "Uni Oslofjord som får i 35 knop, Jan Petter var blandt de som syntes å sette stor pris på denne turen:-)

TUSEN TAKK TIL REDNINGSSELSKAPET FOR DERES BESØK!!

Vårfesten ble i år arrangert i et telt øst for klubbhuset siden festen falt sammen med St. Hans aften og da dette gav mulighet for flere til å delta enn inne på restauranten. Selv om dette alt-i-alt ble veldig vellykket hadde nok settingen vært bedre med godt sommevær enn de skybruddene vi opplevde. Vi vil nok også i framtiden satse på kroa som tilholdssted.

Kl. 22:00 ble bålet fyrt opp (ihvertfall ble de første forsøk på å få fyr på bålet startet rundt dette tidspunkt, det tok vel ikke fyr før en halv time senere...:-)

Deretter fortsatte festen til en stund etter midnatt og det går rykter om at det ble nachspiel på Marinaen for de tøffeste.

Klikk her for bilder fra dagen.