Seier til Arild Holt i Hankø Race Week

Postet av Oslo Seilforening den 2. Jul 2007

Med tellende serie 1-2-1-3-1-1-3 og 12 poeng dro til slutt Arild Holt, Oslo Seilforening i land seier i Expressklassen, 3 poeng foran 2. plassen som gikk til Ola Tobias Fremstad, Bundefjorden Seilforening og 13 poeng foran Morten Larsen fra Fredrikstad Seilforening.

Det 12 båter store Express feltet (av 144 båter totalt) hadde veldig vekslende forhold i sol og regn og i alt fra laber bris til kuling. Det fikk bl.a. OS seiler og klasseklubbformann Mathias Friis og mannskap merke i den harde vinden på fredag da riggen gikk over bord. Her er Matias' egen oppsummering:

"Med 3. Plass som beste og 8. Som verste, og med en brukket mast på toppen av dette, kan vi vel ikke akkurat juble over vår  innsats. Det skal nok mer enn en smule gode overtalelsesevner for å få laget til å droppe Roskilde neste år til fordel for Hankø Race Week:-)

Vi vet ikke helt hva som var grunnen til at masten brakk, men med 15-16sek, så kan det være alt fra materialtretthet til at noe har ristet løs i et slag. Synd var det vertfall. Nå håper vi bare å få lappet sammen båten i tide før høsten"

Klikk her for fullstendig resultatliste.

På bildet fra fjorårets Hankø Race Week ser vi OS seilerne Jørn Styrkestad (NOR 137) som i år fikk en 4. plass foran Eskild Larsen (NOR 189)