Sølv i Snipe NM til Geir Victor Svendsen og Marianne Kaperdal

Postet av Oslo Seilforening den 2. Jul 2007

Mesterskapet gikk i Risør seilforening med 54 startende båter. Les Geir Victors egen oppsummering fra regattaen.

"Vi hadde noe og revansjere fra ifjor da vi var 1 i først og 2 i andre regattaen, men ble disket fra begge da båten veide 0,7kg for lite. Noe som var surt og vi valgte å trekke oss fra hele NM i 2006. I år igjen seilte jeg med Marianne Kaperdal.

I år skulle vi virkelig kline til og det klarte vi med glans. Vi var ikke dårligere enn 5 på første merke i alle 8 seilasene. Vi hadde rekka 1,2,3,3,4,5,6 og strøk en 8 plass. 8 plassen fikk vi i siste da vi måtte vinne og slå vår konkurrent med 5 plasser for å få NM tittelen trodde vi, vi kunne heller ikke bli dårligere enn 2 sammenlagt. I realiteten måtte vi bli 2 og de 6 eller dårligere for at vi skulle ro mesterskapet i havn. Vi rundet 2 og de 8. Vi gjorde alt for å bli først og på siste kryssen valgte vi en ving som ikke var til vår fordel. Vi fullførte som nr. 8 og de som nr. 3. Dermed fikk vi sølv, noe vi egentlig ikke er så missfornøyde med. Vi hadde iår lagt opp til å trene mer, det ble med 4 timer totalt i båten før NM.

Nå er jeg sliten etter 3 dager i ristroppen og gleder meg til 14 dager i familiens feriebåt (som selvfølgelig er en seilbåt)."

Klikk her for fullstendig resultatliste.