Gjennomgang av mast, rigg seil og utstyr.

Postet av Oslo Seilforening den 20. Mar 2009

Oslo Seilforening tilbyr nå sammen med With Marine / North Sails våre seilere en gjennomgang av mast, rigg, seil og utstyr før sesongstart.

Som et tilbud til våre seilere, og for om mulig å unngå flere mastebrudd (2 i fjor..), tilbyr vi nå i samarbeid med With Marine / North Sails, en gratis gjennomgang av mast, rigg, seil og utstyr til foreningens medlemmer.

With Marine vil også ha med seg sin "riggebil" og selge forskjellig tauverk og enkelt utstyr på stedet, samt gi tilbud og rabatter på utstyr som vant etc. som de kan ta med seg å produsere nytt.

Vi håper dette også kan hjelpe folk til å få båten i bedre regattastand, og at vi da også kan få med flere deltagere f.eks. på våre tirsdagsseilaser.

De som ønsker en gjennomgang av rigg etc, får melde seg på til post@osloseilforening.no, og skriv også gjerne på dersom det er noe spesielt man ønsker.

Dersom det er mange interesserte så er det først til mølla som gjelder.

Her er beskrivelsen av hva With Marine kan se på:

Gjennomgang av mast og rigg, Torsdag 16 april fra kl 1700

Gratis sjekk av riggen før sesongstart.

With Marine AS stiller med en eller to kvalifiserte riggere.

Mast, stående og løpene rigg gjennomgås sammen med eier. Ved eventuelt behov for utbedringer vil vi tilby 15% rabatt på alt innen stående og løpende rigg. Vi tilbyr også gode priser på alt av blokker og dekksutstyr.

I utgangspunktet er tilbudet til de som har båten på land og masten rigget ned. Men hvis det er tid og behov vil vi selvfølgelig også kunne gå over master på båter som ligger i vinterhavn med riggen oppe.

Gjennomgang av rigg, seil og utstyr, Onsdag 6 mai fra kl 1700

With Marine AS stiller med flere personer med god kunnskap på rigg og seil.

Ut fra ditt behov vil vi gjennomføre sjekk av følgende:

• mast og bom inkl beslag, trinser, salingshorn
  • stående rigg inkl wire, strekkfisker, riggbolter, splinter etc
  • vinsjer, blokker, avlaster og annet dekksutstyr
  • rullesystem
  • rekkewire
  • riggtrim

Vår servicebil er fylt med tau og utstyr. Vi går gjennom båt og utstyr med eier og sammen finner vi frem til mulige forbedringspotensialer. Vi skreddersyr pakkeløsninger med hensyn til om du er tur- eller regattaseiler, har fullt mannskap eller seiler shorthanded, entype- eller LYS/ORC-seiler. Noe kan utbedres med en gang, større oppgaver vil vi følge opp med tilbud.

Ved behov for reparasjon på seil vil vi ta med seilene til loftet og levere de ferdig reparert på Lille-Herbern så fort som mulig.

Pål Berntsen

With Marine AS