Express satsing i Oslo Seilforening

Postet av Oslo Seilforening den 4. Sep 2009

Expressene er en av Norges desidert mest aktive klasseklubber – og mer aktivitet skal det bli. Nå stiller Oslo Seilforening en regattaklar Express til disposisjon for ivrige lag.

Det er skikkelig driv i klassen. Hver tirsdag er det 12-18 Expresser som samles til regatta i regi av Oslo Seilforening. I år har de dessuten hatt Bjørn Mørland Pedersen til å legge baner, filme og komme med tips og kommentarer.

- Vi har et unikt og veldig motiverende miljø, sier Tryge Leergaard, nybakt norgesmester i Express.

Nå har klubben planer om å få miljøet til å vokse enda mer. Oslo Seilforening er sentral i dette, og i de leter nå etter et eller flere lag som skal få nyte godt av en regattaklar Express med driftsbudsjett, båtplass og opplagsplass. Dette blir omtrent samme opplegg som Melgesklubbens MÅS lag – som er et årlig utplukket lag som får gratis tilgang til båt.

- Express er en viktig del av satsningen til Oslo Seilforening, og derfor har vi bestemt oss for å fremskaffe en Express som vi skal låne ut. Hvis det er nok lag som melder seg så har vi også midler til å kjøpe en Express til neste år, sier Esben Keim, sekretær i Oslo Seilforening, og medeier i NOR 236.

Mathias R. Friis, leder i Expressklubben, er veldig fornøyd med tiltaket.

- Med 33 båter på startstreken i NM er vi vel den mest aktive klasseklubben i Norge – og mer skal det bli. Vi har planer om å få med enda flere av båtene i Indre Oslofjord til regatta på kveldstid en gang i uken. I tillegg vurderer vi å utvide det vellykkede opplegget med Bjørn Mørland Pedersen til å være to båter på fjorden med både filming, kommentarer på banen samt direkte dømming under seilingen, sier Friis.

Dersom ditt team er interessert, ta kontakt med Jan Petter Gamborg, daglig leder i Oslo Seilforening, post@osloseilforening.no – legg gjerne ved en liten seil CV og en liten seilvisjon slik at det blir lettere å få oversikt.