Flerskrogsgruppa

Postet av Oslo Seilforening den 9. Mar 2010

• Seiling med foreningens  Hobie Cat 16 og Formula 18 båter
  • Kjøring med Rib/følgebåt
  • Fremmøte ferdig skiftet på Lille Herbern hver onsdag kl 17.30 (grilling fra kl. 17.00) avslutning ca kl 21.00
  • Interaktiv påmelding

Flerskrogsgruppa  (onsdager + når det blåser...)

Flerskrogsgruppa i OS ble startet i Hobie Cat 162009, og er et tilbud til foreningens ungdommer og voksne hvor man kan komme seg utpå og lære seg å seile flerskrogsjoller.

Dette er ikke et vanlig seilkurs, men et kurs for de som kan litt fra før, og som ønsker å prøve seg på flerskrogsseiling.

Foreningen har 2 stk. HobiCat 16 og en Formula 18 som stilles til disposisjon for gruppen. Vi har også 2 følgebåter som kan benyttes til instruksjon og bytting på vannet. Det er også trapezer til båtene, men man må selv ha våtdrakt og seilvester.

For å være med i flerskrogsgruppa må man være medlem i foreningen og betale en sesongavgift på kr. 1000,- , For å kunne ta ut båtene selv må man bli sertifisert/godkjent av gruppens oppmenn, og kunne vise at man kan seile, kullseile og rette opp igjen båtene tilfredsstillende.

Gruppen har trening på onsdager og starter opp etter påske (eller når isen går..)

Det er et begrenset antall plasser, så vær rask med å melde deg på.

Dersom du ønsker mer informasjon, ta kontakt med foreningen pr. post@osloseilforening.no