Vedtak fattet på årsmøtet 1.mars 2012

Postet av Oslo Seilforening den 6. Mar 2012

Styret i Oslo Seilforening fremmet 4 forslag til årets årsmøte i Oslo Seilforening, og alle forslagene ble vedtatt.

Innkomne forslag :

Det var i år ingen innkomne forslag fra medlemmene. Styret hadde 4 forslag

1. Justering av lovene

Norges Idrettsforbund har gjennomgått sin lovnorm for idrettslag, og gjort noen endringer som alle idrettslag må følge. Dette betyr at vi må gjøre enkelte endringer i våre lover som ble vedtatt på foreningens årsmøte 4.mars 2010.

Forslag til vedtak: Oslo Seilforening vedtar lovendringene som er foreslått av Oslo idrettskrets / NIF.

Forslaget ble enstemmig vedtatt.

Foreningens nye lover finner du her.

2. Kollektivt abonnement på Seilmagasinet for alle foreningens hovedmedlemmer

Seilmagasinet har kommet med et tilbud til Oslo Seilforening om at alle medlemmer kan tegne et kollektivt abonnement, som da vil være vesentlig billigere enn om man tegner eget privat abonnement.

Det kollektive abonnementet vil koste kr. 34,-/blad x 10 nummer = 340,-/år (mot normalt 769,-)

(96 av foreningens 767 hovedmedlemmer har abonnement i dag, som vil bli billigere)

Fordeler foreningen/du vil få med dette er:

- Egen foreningsside i alle nummer med økt informasjon fra OS til medlemmer samt andre

- 10 gratis annonsesider/år ved siden av vår egen side til våre sponsorer (totalt 50.000 lesere)

- Sterkere profilering av foreningen

- Billigere regatta / påmeldingssystem (4% i stedet for 6%)

- Større profilering av egne regattaer med Seilmagasinet som samarbeidspartner

- Økt informasjon om seiling til alle våre hovedmedlemmer = mulig økt aktivitet.

Forslag til vedtak: Oslo Seilforening vil fortsatt beholde vårt medlemsblad Bris, men i tillegg tegne et kollektivt abonnement på Seilmagasinet for våre hovedmedlemmer. Kontingenten skal da økes tilsvarende for våre hovedmedlemmer, slik at dette ikke blir en økt kostnad for foreningen.

Kontingentøkningen er ikke medtatt i styrets forslag til kontingenter og budsjett, og kommer derfor på toppen av dette. Ny kontingent for hovedmedlemmer vil da bli kr. 1040,-

Forslaget ble vedtatt med 30 stemmer for, 5 i mot.

Protokollført : Ved inngåelse av avtalen skal styret påse at det tidsmessig er rom for oppsigelse i forhold til eventuelle vedtak om å avslutte avtalen i kommende års årsmøter.

3. Endring av foreningens havnereglement.

Oslo Seilforenings styre ønsker å hindre en ”forsøpling” av vår øy og havn, ved at ubrukte og ikke vedlikeholdte båter blir liggende i havnen eller på øya. Styret foreslår derfor å endre vår paragraf 13 i vårt havnereglement

Havnereglementet av mars 2009 pkt 13 lyder i dag som følger :

”13. Båteierne er pliktige til å rette seg etter de rimelige direktiver ”havnesjef” eller oppsynsmannen gir. Bl.a. kan båter bli midlertidig flyttet hvis det skal utføres arbeider på havnen. Medlemmer plikter også å ta hensyn til hverandre og bidra til et godt miljø på Lille Herbern.”

Styret foreslår at denne endres til :

Videre kan ”havnesjef” og/eller daglig leder gi skriftlig pålegg til båteiere som ikke i rimelig utstrekning vedlikeholder sin båt om å foreta rimelig og nødvendig vedlikehold. Det samme gjelder for båter som over tid ligger i havnen uten å være sjødyktige.

Manglende etterfølgelse av slike pålegg vil medføre at båteier kan pålegges å fjerne båten fra havnen for egen regning. Pålegg om fjerning skal besluttes av styret i Oslo Seilforening.

Medlemmer plikter ved bruk av og ved ferdsel og opphold i havna å ta tilbørlig hensyn til hverandre og bidra til et godt miljø på Lille Herbern.

Forslaget ble enstemmig vedtatt.

Foreningens havnereglement finner du nederst under foreningens lover her.

4. Styret gis fullmakt til å arbeide videre med prosjektet ”OS mot 2025”

Styret har satt i gang prosjektet ”OS mot 2025” med et mulighetsstudie for Lille Herbern og et mulig nytt klubbhus. Dette er nærmere beskrevet på side 6 i Bris nr. 1/2012

Mulighetsstudiet vil bli nærmere presentert på medlemsmøtet rett etter årsmøtet.

For å kunne arbeide videre med prosjektet ber styret om årsmøtets godkjenning til å omdisponere eventuelle ubenyttede midler i budsjettet, så man kan igangsette eventuelle søknader mot kommune, Plan & bygningsetat etc.

Forslag til vedtak: Oslo Seilforenings styre får fullmakt til å omdisponere eventuelle ubrukte midler fra budsjettet for å videreføre arbeidet med prosjektet ”OS mot 2025”

Vedtatt med 32 stemmer for, 2 i mot og 1 blank.

Protokollført : Planlagt vedlikehold og opprusting skal gjennomføres, slik at midler avsatt til disse formål kan ikke omdisponeres

Kontingenter og avgifter 2012 :

Kontingenter og avgifter for 2012 er gjengitt i Bris nr 1 for 2012 og ble derfor henvist til.

Styret foreslår fire endringer i forhold til forrige år :

- Kontingent hovedmedlem økes fra kr. 550,- til kr. 700,- (+ Seilmagasinet kr. 340,- = totalt kr. 1040,- pr. hovedmedlem(kan ikke velges bort))

- Bryggeplass pr cm. Båtlengde økes fra kr. 19,- pr meter til kr. 21,- pr meter

- Vinteropplag økes fra kr. 90,- pr meter til kr. 100,- pr meter (regnet i hht formel)

- Boblehavn avgift økes fra kr. 2 300,- til kr. 2 550,-

Endringene ble enstemmig vedtatt.