Oppstart på vannsportklubben i dag 7/5 kl. 17:30

Postet av Oslo Seilforening den 7. Mai 2012

Nå har endelig våren kommet, og i dag mandag 7. mai starter endelig Vannsportklubben!

Vi fortsetter i år med det samme målet som vi har hatt tidligere; at barna skal lære seg å trives i og med vannet, lære om seiling og annen vannsport, og få et forhold til sikkerhet i båter og vann. I tillegg ønsker vi i år å introdusere temaer for hver mandag vi møtes for å skape mestring rundt viktige områder i båt og vann. Jeg kommer tilbake med temaene på mandagen.

Vi vil i år dele opp barna i 3 grupper etter alder / ferdighet, og har for den eldste gruppen også med en av våre trenere fra ungdomsgruppa.

Det er viktig at dere stiller med følgende utstyr:

* Overtrekks bukse og jakke (vind- og vanntett)

* Varmt tøy til å ha under

* Joggesko/seilstøvler og varme sokker

* Tørt skift til etterpå

* Seiler- eller redningsvest

* Håndkle

Det er fremdeles ganske kaldt i vannet og for å sikre at barna ikke fryser er det en god investering å gå til anskaffelse av våtdrakt.

Vi disponerer 6 Optimist joller (+ at noen av deltakerne har egne båter), en Tokrona og 3 følgebåter. I tillegg vil den eldste gruppen benytte våre RS Feva joller, for å vise hvordan man seiler de litt raskere jollene.

Grilling fra kl. 17.00 (grillmat og drikke tas med av den enkelte), og vi starter opp kl. 17.30. Da må alle være ferdig påkledd og klare til å seile.

Husk at Vannsportklubben er en forelderdrevet aktivitet for de mindre barna i foreningen mellom 6 og 13 år. Barna skal derfor ha med seg en foresatt som hjelper til med å arrangere hver gang.

Årets vårkurs går mandagene 7., 14. og 21. mai, samt 4., 11. og 18. juni.

Vel møtt!

Seilerhilsen