Sangkoret Vela vocalis ( syngende seil ) hadde sitt først treff torsdag 22 nov 2012

Postet av Oslo Seilforening den 27. Nov 2012

15 forventningsfulle seilere møtte opp med skrekkbladet fryd og store forventninger.

Dirigent Dagfin Rosnes, en talentfull og sjarmerende fyr, gikk grundig til verks. Etter en kort presentasjon av hver enkelt og en del sang teori, ble deltakerne oppdelt i grupper og var i gang med stemme øvelser.

Etter en par timer og mye moro var det hele over og innsiativtageren la opp til neste øvningsdag en gang i januar, men like unison som vi sang, kom det fra deltakerne at vi skulle ha neste øvningsdag mye raskere, for dette var veldig moro.

Neste øvningsdag blir onsdag den 12 desember kl 19.00 hjemme oss Marianne Kaperdal i Sorgenfrigaten 19A (Marianne@kaperdal.com mob 94814549 )

Vi må tolke dette som at alle som en, syntes dette var spennende og moro.

Det var noen få som hadde meldt avbud p.g.a sykdom og annen virksomhet, men når de også møter blir vi raskt ca 20 stk. Vi vil allikevel mine om at dette er noe flere kan være med på som medlem i Oslo seilforening. Vedlagte bilder er fra etter øvningen, med hyggelig prat, rødvin og øst og kjeks.

Meld deg på koret via dette skjemaet, eller mail til Dagfin Simonsen ( dasimon@online.no ) eller bare møt opp.

Fra Januar vi vi ha øvinger hver 14 dag på onsdager. Første gang 9 januar 2013.

Vi får disponere lokaler helt gratis, I Café Abel Mob 93085551 adresse: Niels Henrik Abels vei 4 ( trikkestasjon ) med håp om at noen av oss kan ta en øl eller 4 en gang iblant.

OBS!

Jan Petter Gamborg lanserte en god ide. Har vi noen skriveføre i foreningen som kan bidra til å skrive en sang om øya Lille Herbern/Oslo seilforening vi kan bruke i koret? Det kan gjerne være på en kjent melodi eller en ny komponert en. Et ferdig resultat vil helt sikker bli premiert med heder og glede av foreningen. Send ditt/dine bidrag til Oslo Jan Petter Gamborg-Nielsen post@osloseilforening.no