Velkommen til vinteropplag på Lille Herbern

Postet av Oslo Seilforening den 28. Sep 2013

Opptakslisten med havnelisten for boblehavnen er nå klar, og vi ber dere alle om å sjekke at dere har notert dere korrekt tid for opptak på land, eller korrekt plass for å ligge i boblehavnen.

Sjekk også hvorvidt dere har betalt avgiften, og om dette ikke er gjort må det gjøres snarest til foreningens konto 60010540081

Dere finner oppdatert liste her

Vinteropplag på land:

Om du skal ha båten opp på land på øya må du sørge for at krybben er i god stand, og klargjort i god tid i forveien.

Dette betyr at du må sjekke at alle deler er der, samt at alle strekkfisker etc. er smurt opp og fungerer som de skal.

Husk, det er deres eget ansvar at krybbene er godkjente og holder i forhold til eventuell forsikring etc.

Les ellers også foreningens havnereglement vedr. forsikring etc. Alle båter må ha gyldig forsikring.

Krybbene må også finnes frem og stilles på anvist sted før båten tas opp.

Båten skal gjøres klar og flyttes over slik at den ligger på slippbrygga til anvist tid.

Det er mulig å spyle av båten med foreningens høytrykksspyler, men det er kun satt av maks 10 minutter pr. båt til dette.

Boblehavn:

Boblehavnen blir gjort klar i uke 42, og skal være klar for å legge båtene i fra den 19/10.

Her er det fortsatt mange som ikke har betalt for boblehavnen, og dere bes gjøre dette snarest.

Husk å fortøye båten med godkjente avlastere på tauene.

Båtene bør pakkes inn så snø og is ikke blir liggende på båten og trykke denne ned, samt alle ventiler og skroggjennomføringer bør/skal lukkes i henhold til forsikringsselskapenes krav. (I fjor sank en båt i havnen pga. åpen skroggjennomføring.

Båtene må flyttes til sommerhavnplassen igjen senest 15. april 2014, da vår sommerhavn åpner igjen den 18. april.

Vi sees.

Jan Petter