Kompaktseiling i Oslo Seilforening

Postet av Esben Keim den 29. Sep 2015

Nytt seilkonsept i Oslo Seilforening under planlegging. I 2016 lanserer Oslo Seilforening kompaktseiling med "storbåt" (Express eller J70). Det blir seiling på fast bane utenfor marinaen, banene blir "pølsebaneaktige" hvor 2 og 2 båter/lag seiler mot hverandre med vanlige seilregler. Hver seilas planlegges å vare ca 10 minutter og det blir mannskap på 4 ombord i hver båt.

Seilingen vil foregå på kveldstid, det bør være 3-4 lag per båt (totalt maks 8 lag per kveld) og basen blir på OS-marinaen.

Målgruppen er ALLE som har lyst til å prøve seg på aktiv seiling. Vi tror det beste er at man melder seg på som lag (minimum 4 på hvert lag, men gjerne flere som roterer). Opplegget skal være enkelt og administreres via en enkel web-løsning.

Foreningen stiller med båt(er), mannskap stiller med vest og seiltøy. Det blir en fast avgift per lag. Avgiften dekker vår eller høst. Man kan være med både vår og høst.

Høres dette morsomt ut, finn laget ditt nå (gjerne en vennegjeng). Sørg for å være medlem i seilforeningen og send epost til foreningen og meld din interesse.

Det planlegges med seiling på onsdag og/eller torsdagene. En seildag per uke per lag.