Fantastisk første seiluke i sesong 2022 med 206 (!) aktive OS medlemmer

Postet av Oslo Seilforening den 7. Mai 2022

01. mai startet seilsesongen 2022 på fullt og Oslo Seilforening hadde en helt fantastisk første seiluke med utrolig mange aktive seilere og båter.

Det er utrolig artig å være en del en så aktiv Oslo Seilforeningen gjengen!

Vi hadde 59 aktive barn og ungdommer, 120 voksne, 27 trenere/ arrangører på sjøen og totalt 206 medlemmer og 45 båter som seilte og bidratt i uka! STOR TAKK FOR FABELAKTIG ENGASJEMENT !!!

Her er en kort sammendrag og noen bilder fra ukas aktiviteter og en utkikk på høydepunktene i Mai.

SØNDAG

- sesongstart med Bjørvikasprinten: 15 deltagende båter, 7 OS båter, 21 OS seilere og 5 arrangører

- øyas restaurant "Lille Herbern" åpnet dørene

MANDAG

- Vannsportklubben: 12 barn, 4 Optimister, 3 trenere

- Voksenseilkurs: 20 kursdeltager, 4 Express/ J70, 4 instruktører

TIRSDAG

- tirsdagsregatta med 26 båter, 14 OS båter, 44 OS seilere og 3 arrangører

- Voksenseilkurs regatta: 8 kursdeltagere, 2 Express, 2 instruktører

- fra neste uke er våre barn og ungdommer også med med HH tirsdagsregatta for joller

ONSDAG

- Vannsportklubben: 10 barn seilte i RS Quest, 3 trenere

- Brettseilgruppe: 8 barn, 2 trenere

- båtpool J70 trening: 4 seilere

TORSDAG

- Ungdomsgruppa: 14 ungdommer, 7 RS Feva, 3 trenere

- Ungdomslag: 5 seilere, en instruktør i Express

- båtpool J70 trening til seilsportligaen: 4 seilere

FREDAG

Oslo Seilforening sin daglig leder JAN PETTER GAMBORG hadde sin 20års jobb-jubileum og ble hyllet med en overraskelsesfest i Marinaen hvor 15 gjester og 4 barn feiret Jan Petter. En egen hyllest publiseres snart og hele foreningen feirer JP igjen på Øyas dag 21.mai. Her er det bare å være med!

LØRDAG

Oslo Seilforeningen deltar i Seilsportligaen. 4 seilere på sjøen, 3 arrangører og 2 medlemmer på land som representerer OS.

I tillegg kommer selvsagt alle medlemmer som har seilt på egen initiativ med SUP, Kajakk, i joller eller i egen kjølbåt, selv hvis det ikke er med innregnet her.

I uka har vi også lansert ny PRESENTASJONSARK for Oslo Seilforening.

Du kan laste ned plakaten her og vil vil sette pris på hvis du kan reklamereføre vår aktivitetstilbud til dine jobbkollegger, borettslag,+++

Kanskje dere har et svart brett i pauserommet hvor plakaten kan henges opp?

OS presentasjon 2022 -A4.pdf

HVA SKJER i MAI?

Alle idrettslige aktiviteter fortsetter og vi håper at å se enda flere medlemmer på sjøen.

17. MAI - vi fortsetter med BÅTKORTESJE og start er sannsynligvis kl.15:00. Anne Rygg står igjen for arrangement og ytterliggere informasjon publiseres snart i FB arrangement. Vi håper at mange har lyst til feire om ettermiddagen på båten sin og at dere vil være med i kortesjen.

21.MAI - ØYAS DAG. I år kan vi markere Øyas dag på ordentlig vis igjen. Klubbmesterskap arrangeres for både være unge og voksne medlemmer. Så blir det ordentlig fest på kvelden igjen. Mer informasjon kommer til uka - det viktigste er: HOLD AV DAGEN ! :)

Takk for en flott uke og imponerende engasjement av dere alle som er medlemmer her i Oslo Seilforening! DET ER GØY!

Vi sees på sjøen eller tilfeldigvis her på øya. Seilerhilsen Tilo, idrettskoordinator OS