Velkommen til båtkortesje på 17.mai !

Postet av Oslo Seilforening den 12. Mai 2021

Foto: Erik Lindbom

Det nærmer seg 17. mai og Oslo Seilforening vil i år som i fjor arrangere en båtkortesje!

Alle med båt er hjertelig velkomne til å delta. Bruk bjerkeris eller noe annet fint å pynte båten din med, sett opp flagget, ta på finstasen, og bli med!

Vi vil følge samme rute som i fjor med oppstart utenfor Hukodden, i Lysakerfjorden, klokken 13:15.

Kanskje lurer du på hvorfor tidspunktet er så spesielt? Det har en spesiell grunn: selveste Kongeskipet Norge har varslet at de vil hilse båtkortesjen vår underveis! Kongefamilien vil være om bord og hilse oss når vi passerer med båtene våre. Hils gjerne Kongefamilien når dere passerer, men husk å holde en viss fremdrift, så det ikke stopper for mye opp bakover i toget!

Vi har vært så heldige å få noen klassiske treseilere til å lede kortesjen i år, og disse vil være lett synlige med en stor Oslo Seilforening -vimpel ombord!

Alle båter er hjertelig velkomne. Vi tar ikke noe værforbehold – dette vurderer du selv.

Lytt gjerne til kanal 72 underveis i kortesjen for eventuelle beskjeder.

Vi organiserer ikke rekkefølge på båtene, men oppfordrer alle til å holde rimelig avstand til hverandre – og å kjøre etter hverandre. Da blir vi en lang flott rekke som kan sees av mange rundt i hele området.

Sammen skaper vi glede og stolthet for båtlivet, nasjonaldagen og byen vår!

Hjertelig velkommen til store og små!

Lenke til arrangementets FaceBook gruppe med ytterligere informasjon finner du her: https://www.facebook.com/events/310568287130411

Rute for båtkortesjen 17. mai 2021, oppstart kl 13:15, avslutning ca kl 15:15.

.