Dugnaden kommende helg er dessverre utsatt / omgjort, og det er også en del endringer i foreningens program grunnet koronarestriksjoner.

Postet av Oslo Seilforening den 21. Apr 2021

Selv om sommervarmen nå har vært på besøk og mange allerede har vært ute og koset seg med og i båtene sine, så er dessverre omstendighetene med korona pandemien fortsatt slik at vi er tvunget til å gjøre en del endringer i foreningens oppsatte aktiviteter.

Vi har allerede fått satt alle båtene på vannet og normalt ville vi kommende helg hatt dugnad på Lille Herbern, men denne er vi også i år dessverre nødt til å avlyse / omgjøre pga myndighetenes begrensninger til forsamlinger og avstand.

Dugnaden blir derfor omgjort. Vi har fortsatt stort behov for hjelp til raking av løv, rydding av strender og oljing av brygger med mer, så dersom du ønsker å hjelpe til med noe så hører vi gjerne fra deg. Dette må da ikke gjøres denne oppsatte helgen, men kan gjøres når man eventuelt har tid på dagtid eller ettermiddager så ikke alle er her samtidig. Det blir hengt opp oppgaveliste og satt frem sekker og raker/river ved foreningskontoret og vi vil tildele oppgaver etter hvert som folk melder seg. For oljing av brygger ønsker vi at noen som har gjort dette tidligere gjør dette, så meld interesse. Vi vil også legge ut oppgaver på foreningens FB gruppe.

Bjørvikasprinten den 1.mai har vi dessverre blitt nødt til å avlyse, men vi vil oppfordre alle til å rigge opp båten og seile rundt den planlagte banen for sin egen del, og på denne måten få sparket i gang sesongen. Vi oppfordrer alle til å ta et bilde av seg selv i båten foran Operaen og poste dette på foreningens FaceBook gruppe. Det jobbes også med å sette opp en E-seilings regatta på nett på ettermiddagen. Mer info om dette kommer senere.

Tirsdagsregattaene, og Voksenseilkurs må vi foreløpig utsette oppstart på, men håper at nye retningslinjer snart vil tillate oppstart av dette.

Vannsportklubb og Ungdomsgruppe starter opp denne uken, tilpasset gjeldende smittevernsregler.

Familier som er påmeldt Vannsportklubben og deltakere påmeldt Kajakk og SUP poolen kan disponere foreningens utstyr etter avtale, men alt utstyr, båter og kajakker på vaskes grundig før bruk og myndighetenes regler for avstand etc. overholdes. Husk påmelding i kajakkpoolen.

Det vil også i år bli en båtkortesje på 17. mai mellom kl. 10.00 og 12.00 med start utenfor Huk. Mer info om dette kommer etter hvert.

Øyas dag med klubbmesterskap 5.juni blir nok noe endret i form, og vi legger opp til familieseilas. Ytterligere info kommer.

Restauranten håper å starte opp 1. mai, men avventer gode nyheter fra Raymond.

Toalettene på øya er åpnet opp slik at alle får vasket hender godt og ofte. Vi ber alle om å fortsatt holde god avstand og hygiene så ingen av oss blir syke!

Garderobene, dusjene og Marinabygget er lukket pga myndighetenes krav, og vil bli åpnet så snart vi finner dette mulig

Vi håper at alle tar hensyn til hverandre og sørger for at Lille Herbern forblir en koronafri sone :)