Utsett av båter fra vinteropplag helgen 17 og 18/4 med start kl. 10.00 begge dager.

Postet av Oslo Seilforening den 9. Apr 2021

Neste helg er det utsett av båter fra land

Da er vi på vei inn i siste helg før utsett av båter fra vinteropplag - som er neste helg 17 og 18/4

Dette betyr at alle som har båter i boblehavn på øya må flytte båtene sine over til sin sommerplass i løpet av denne helgen, og alle som har båter på land på Lille Herbern må få pusset, stoffet og klargjort disse innen utsettet neste helg.

Vannet er skrudd på på toalettanlegget og bryggene, og vi vil anmode alle om å følge myndighetenes smittevernsregler og sørge for god hygiene og avstand til alle.

Linejolla ligger ute, men kan kun ta tre personer over av gangen såfremt de ikke er i samme kohort. Pass også på å holde 2 meters avstand til andre du møter på øya og bryggene.

Når det gjelder utsettet av båter fra opplag på land, så begynner dette lørdag 17/4 kl. 10.00, og alle båter på veien ut mot marinaen og den store opplagsplassen frem til svingen inn til restauranten og ved garderobene vil bli satt ut på lørdag. De resterende båtene på den innerste plassen mot restauranten vil bli satt ut på søndag 18/4 kl. 10.00

Det er i år veldig viktig at krybber blir ryddet skikkelig bort med en gang, og at alle tar med seg avfall hjem ettersom vi ikke har fått satt i  gang søppeltømmingen.

Dersom noen har litt ekstra tid så ser vi gjerne at dere rydder og plukker litt søppel/plast fra strendene eller rundt omkring, ettersom det kan se ut som at vi heller ikke i år får avholdt noen vanlig dugnad.

Årets tildeling av båtplasser er klar, og årets vaktprotokoll er lagt ut på våre hjemmesider under "Anlegg" og viser hvilke plasser og vakter de forskjellige skal ha. De som ønsker å bytte vakter må gjøre dette innbyrdes med andre i havnen og sende informasjon om dette til post@osloseilforening.no. Vi ber alle om å gå inn og notere seg når de skal gå vakt med en gang, så vi slipper å fakturere vaktgebyr som i år er foreslått øket til kr. 2500,-

Sommerhavnen åpner samtidig som vi setter ut båter fra vinteropplaget på land lørdag 17. april, og de som har båter i boblehavn på øya må da flytte sin båt til sommerplassen senest helgen før.

Dersom noen ikke ønsker å benytte seg av tildelt plass vil vi be om at dere informerer om dette så snart dere vet det, så vi kan tilby plassen videre til en på vår venteliste.

Vi ønsker alle en riktig god båtpuss-helg, og sees på øya!

Tilo og Jan Petter

Foto: Erik Lindbom