Gratulerer til ungdommene i foreningen med ny J/70 !

Postet av Oslo Seilforening den 12. Aug 2020

Ungdommene i foreningen med BI/Aquila gjengen i spissen ønsket seg veldig en ny J/70 for blant annet  å få trent til Seilsportsligaen.

Foreningen utfordret dem til å lage et opplegg og søke støtte til dette. Dette de tok på alvor og Emilie Altmann sendte på vegne av ungdommene i foreningen inn søknad og fikk tildelt kr. 350.000,- i støtte fra Sparebankstiftelsen DnB til dette formålet!

Dette medførte at foreningen bestilte en J/70 som ble levert i forrige uke og hadde sin første jomfrutur på foreningens tirsdagsseilas i går.

Driften av båten skal gjøres i samarbeid med ungdommene selv, og det vil bli laget et internt bookingopplegg for båten og de godkjente seilerne.

Vi vil takke Sparebankstiftelsen DnB for støtten og mulighetene dette gir våre ungdommer til å seile en moderne båt!