Velkommen til Øyas dag med familieseilas 6. juni 2020

Postet av Oslo Seilforening den 29. Mai 2020

Velkommen til Øyas dag med oppvisning fra vannsportklubben og ungdomsgruppa og Familieseilas (klubbmesterskap)

PROGRAM FOR ØYAS DAG 2020

Vi feirer sommeren på øya!

kl 09:00   Flaggheis.

kl 11:00   Vannsportklubb seilaser ved Lille Herbern.

kl 12:00   Feva seilaser ved Lille Herbern. Åpent for Ungdomsgruppa og øvrige ungdomslag.

Ta kontakt med idrett@osloseilforening.no for mer informasjon og påmelding.

kl 13:45  Orienteringsmøte familieseilasen på marinaen for skippere med 1 meters avstand kl 1345.

Baneforklaring og startprosedyre.(se mer info under)

Påmeldingsfrist onsdag 3 juni kl 20:00.

kl  14:55  Varselsignal Express M/spinnaker ved Langøyene.

kl. 15:05  Varselsignal familieseilas ved Langøyene.

kl 18.30   Sosialisering med anbefalt avstand.

Det vil dessverre ikke bli arrangert noe felles sosialt på Øyas dag i år. Klubbhuset og grillene der vil fortsatt være stengt, slik at fellesgrilling ikke er mulig.

Dog er det fullt mulig å ta med mat og evt egen grill, sitteunderlag og godt humør - slik at vi kan sosialisere med anbefalt avstand rundt på vår vakre øy.

Velkommen til familieseilas - et forenklet klubbmesterskap.

I håp om å lokke flere seilere ut på banen har vi i år et forenklet opplegg hvor vi seiler på en bane på faste Merker/øyer i Bunnefjorden.

Starten for Express og Familieseilas vil foregå ved Langøyene for å ha en romslig startlinje, ingen ferge eller lastebåtled, og unngå trangt sund umiddelbart etter start.

Vi seiler etter sjøveisreglene.

To klasser:

1. Express m/spinnaker maks 3 ombord

2. Familieseilas U/spinnaker: OS-Rating, i praksis vil det si Storseil og Fokk/Genoa.

Expresseilere som vil seile uten spinnaker seiler i familieseilasen.

Påmeldingsfrist onsdag 3 juni kl 20:00, kr. 300,- pr. båt.

Deltakere kan hente ut OS effekter som caps/t-shirt etc for tilsvarende beløp før regattastart.

Påmelding til Familieseilasen/Klubbmesterskapet gjøres her i Manage2Sail

Maksimum 50 deltagere (personer) så først til mølla.

12. mai, fikk vi nye covid-19 retningslinjer for arrangementer fra Norges Seilforbund.

Som arrangerende forening har vi et ansvar, og det må vi sørge for blir overholdt.

I praksis betyr det følgende:

1. Alle deltakere må være registrert med navn og kontaktinformasjon. Det betyr at deltakere i familieseilas og Express klassen må registrere både skipper og alt mannskap med navn og telefonnummer.

Vi oppfordrer deltakere til å unngå samling på land før og etter arrangementet, og til å være påpasselige og følge offentlige anbefalinger mht. smittefare:

2. Syke personer skal holde seg hjemme.

3. God hånd- og hostehygiene og forsterket renhold

4. Holde minst 1 meters avstand og redusere kontakt mellom personer