Utskifting av utriggere i havnen på Lille Herbern

Postet av Oslo Seilforening den 23. Des 2019

Utskifting av utriggere i havnen på Lille Herbern

Som de fleste av dere vet begynner mange av utriggerne i havnen vår å bli veldig gamle og slitne.

Styret har derfor vedtatt å skifte ut mesteparten av disse og det er hentet inn tilbud og vedtatt å skifte ut 110 av disse nå i vinter.

Dette gjelder alle utriggerne på vår A-og B- brygge, alle de innerste på vår C-brygge (frem til de doble båsene på ytterste del), og de fleste på innerste del på D-brygga samt på utsiden av E-brygga(Her vil noen av de beste flyttes/byttes ut med noen innover).

Arbeidet skal gjøres i vinter og forventes klart innen påske.

(De båter som ligger i boblehavn på plasser som skal skiftes ut får vi finne en løsning på når vi nærmer oss).

Dette betyr at dersom det er noen som har fortøyninger liggende på utriggerne sine eller polstret utriggerne så må dette fjernes snarest, da dette ellers vil bli borte i skiftingen når de gamle utriggerne fjernes.

(Det står i våre havneregler pkt.9 at disse skal fjernes etter hver sesong.)

Det ligger linejolle ute som man kan trekke seg over til øya med dersom man skal ut og se til båtene sine eller fjerne dette.

Vi gleder oss til å få nye flotte utriggere i havnen, og beklager eventuelt ekstraarbeid dette måtte medføre.

Vil samtidig ønske dere alle en riktig god jul.

Jan Petter Gamborg

Oslo Seilforening