Velkommen til høstfest fredag 24.september

Postet av Oslo Seilforening den 11. Sep 2021

Endelig kan vi igjen ønske velkommen til høstfest i Oslo Seilforening  igjen.

Det er dessverre begrenset med plasser grunnet avstandskrav, så førstemann til mølla...

OAS CUP med fire RS Feva fra Oslo Seilforening

Postet av Oslo Seilforening den 8. Sep 2021

Oslo Seilforening sine barn- og ungdomsseiler er tilbake på regattabanen etter en liten stund !

Ved siden av alle ukentlige seiltreninger har ungdommene forsøkt seg med noe nytt. I helgen 28./29. august seilte noen fra ungdomsgruppa på langdistanseseilas til Steilene hvor vi kunne overnatte i klubbhuset til Nesodden Seilforening. Det var en vellykket og veldig sosialt tur med bading, SUP padling og seiling. Opprinnelig var det tenkt seiling med RS Fevaene men så blir det kjølbåt-testing av Knarr på vei til og testing av H-båt på vei tilbake. Gøy!

Siste helg 4./5. september ble fokus lagt på det sportslige hvor fire RS Feva fra Oslo Seilforening deltok i OAS CUP på Vassholmen bane. Det var artig å se 13 RS FEVA på startlinjen. Lørdag ble det avholdt 3 1/2 seilaser med mye spennende seiling og en OS båt var til om med i ledelse inntil løpet ble annullert. Det var gøy å se at våre seilere koste seg på banen og tok det med et smil hvis noen ikke fungerte som det skulle.

Om kvelden var det seilleir på Ytre Vassholmen hvor gjengen overnattet sammen med ungdommene fra Bærum SF. På søndagen var det null vind og det blir mye venting til sjøs. Men godteriposen i trenerbåten og kullseilingstrening holdt humøret oppe. :)

Det virket at alle synes det var spennende. Flere fikk smaken i regattaseiling og vil stille igjen til Bærum Høstcup i oktober.

OAS CUP Resultater

Dessuten gratulerer vi vår brettseilergruppe-trener Amaia Nordang Fleischer med Gull i Nordisk Mesterskap i IQ Foil U19 klasse! Ikke så verst når de to strykninger også er første plasser. :) Gratis Amaia!

Resultater IQ Foil

0 Kommentar

Nå har påmeldingen til årets vinteropplag for nye båter åpnet.

Postet av Oslo Seilforening den 1. Sep 2021

Nå har påmeldingen til årets vinteropplag for nye båter åpnet.

Vinteropplag på land er nå fullbooket, men det er fortsatt noen få plasser igjen i vår boblehavn

Påmeldingsskjemaet er nå åpnet for nye båter som ønsker plass i vår boblehavn på Lille Herbern i vinter.

Dersom du hadde plass i fjor og også ønsker plass i år må du derfor sende inn skjemaet umiddelbart, da mange på venteliste nå blir tildelt plass på bekostning av de som ikke har sendt inn fra i fjor.

Dersom du allerede har søkt om plass på land finner du din tildelte tid ved laste ned Excel listen her  (og åpne med passordet Vinter2021)

Selve påmeldingsskjemaet finner du her

Oslo Seilforening

OS båt med 5 ungdommer reiser i dag på langtur til Karibien

Postet av Oslo Seilforening den 29. Aug 2021

OS båt med fem tjueåringer legger ut på seiltur til Karibien på søndag 29/8-21 ca kl 1800 fra Lille Herbern.

Alle som er i havna er velkomne til å blåse i hornet som hilsen til de unge seilerne!

Båten er en Sigma 38 og heter Gaya. Seilerne er Håvard, Alexander, Herman, Eirik og Magnus. Seilturen kan følges på Instagram @go.gaia.go og går via Nordsjøen, Den engelske kanal, Biscaya til Kanariøyene og over Atlanterhavet til Karibien med retur via Azorene neste sommer.

OS arrangerte vellykket Åpnet NM for IF-båt

Postet av Oslo Seilforening den 25. Aug 2021

Siste helg 21./22. august arrangerte Oslo Seilforening Åpent NM for IF-båt 2021 i strålende sommervær.  Selv hvis det blåste lite hele helgen fikk vi gjennomført 4 flott seilaser med mye spennende seiling på Langøyene regattabanen.

16 IF båter (3 OS båter) seilte om NM gull og seilere var svært fornøyd med vellykket arrangement, seilerprat på brygga, hyggelig velkomst i havn på Lille Herbern og festmiddag med IF-Klubbens 50 års markering i restauranten her på øya.

Oslo Seilforening gratulerer NOR 128 (Robert Bay og Kristen Thorp) til NM-gull, NOR 153 ( Trond Aasland, Fredrik Aasland og Kåre Kurås) til NM-sølv og OS-seilere Marius Mowe/ Eivind Nygaard til bronsemedaljen. 3 OS båter deltok i mesterskapet.

Fullstendige resultater finner du HER

Stor takk til alle IF-seilere og spennende seiling på banen og til arrangørstaben med 9 OS medlemmer rundt regattasjef Erik Berg og dommere Terje Brandt-Rasmussen, Jostein Holdhus og Espen Kuhle for fabelaktig arrangement og gjennomføring.

Vi gleder oss til at den kjempetrivelige IF-gjengen kommer tilbake til oss ved neste anledning.

Samme helgen har Christianssands Seilforening avholdt NM for Albin Express med 21 startende båter hvor 5 OS-båter var med.

Resultater NM Albin Express

Bilder IF-NM: Rune Trondsen, Hans Erik Lindbom og Kristen Thorp