Velkommen til båtkortesje på 17.mai !

Postet av Oslo Seilforening den 12. Mai 2021

Foto: Erik Lindbom

Det nærmer seg 17. mai og Oslo Seilforening vil i år som i fjor arrangere en båtkortesje!

Alle med båt er hjertelig velkomne til å delta. Bruk bjerkeris eller noe annet fint å pynte båten din med, sett opp flagget, ta på finstasen, og bli med!

Vi vil følge samme rute som i fjor med oppstart utenfor Hukodden, i Lysakerfjorden, klokken 13:15.

Kanskje lurer du på hvorfor tidspunktet er så spesielt? Det har en spesiell grunn: selveste Kongeskipet Norge har varslet at de vil hilse båtkortesjen vår underveis! Kongefamilien vil være om bord og hilse oss når vi passerer med båtene våre. Hils gjerne Kongefamilien når dere passerer, men husk å holde en viss fremdrift, så det ikke stopper for mye opp bakover i toget!

Vi har vært så heldige å få noen klassiske treseilere til å lede kortesjen i år, og disse vil være lett synlige med en stor Oslo Seilforening -vimpel ombord!

Alle båter er hjertelig velkomne. Vi tar ikke noe værforbehold – dette vurderer du selv.

Lytt gjerne til kanal 72 underveis i kortesjen for eventuelle beskjeder.

Vi organiserer ikke rekkefølge på båtene, men oppfordrer alle til å holde rimelig avstand til hverandre – og å kjøre etter hverandre. Da blir vi en lang flott rekke som kan sees av mange rundt i hele området.

Sammen skaper vi glede og stolthet for båtlivet, nasjonaldagen og byen vår!

Hjertelig velkommen til store og små!

Lenke til arrangementets FaceBook gruppe med ytterligere informasjon finner du her: https://www.facebook.com/events/310568287130411

Rute for båtkortesjen 17. mai 2021, oppstart kl 13:15, avslutning ca kl 15:15.

.

0 Kommentar

I morgen 1. mai starter vi med ferge i redusert drift.

Postet av Oslo Seilforening den 30. Apr 2021

I morgen den 1. mai setter vi i gang fergedriften med halvtimes ruter mellom kl. 12.00 og 20.00 lørdag og søndag

Restauranten venter dessverre klarsignal på å få åpne, men er klar så snart Raymond & co sier "Go!"

Videre i uken vi vi også ha fergedrift med halvtimes ruter mellom kl. 16.00 og 21.00.

Linejollen vil inntil videre bli liggende ute til fergen settes i full drift.

Bjørvikasprinten 1.mai - korona 2021 versjon

Postet av Oslo Seilforening den 28. Apr 2021

bildet: Hans Erik Lindbom

Det viser seg at oppmykning av koronareglene tar tid og at Oslo Seilforening ikke kan gjennomføre 1.mai regattaen som vi ønsket oss.

Men vi vil oppmuntre alle som hadde tenkt å melde seg på seilasen, til å dra ut på fjorden og seile denne dagen.

Regattasjef Alex har utarbeidet vedlagt veiledning for å ha en flott dag på Oslofjorden.

Bjørvikasprinten - korona 2021 versjon - Oppmuntring til å seile.pdf

Vi håper å se mange båter på fjorden og gleder oss til alle flotte bildene som dere legger ut i Oslo Seilforening sitt FB gruppa. :)

Dersom du savner spenningen i startområdet, knivingen og frustrasjonen over skiftende vind foreslår vi at du blir med i

den digitale utgaven av seilasen vi arrangerer samme ettermiddag!

Brigitte og Erik står for initiativ og har satt opp Virtuell Regatta til dere.

Bjørvikasprinten - korona 2021 versjon - VR.pdf

Vi ønsker dere alle en god 1.mai feiring og håper at mange følger Oslo Seilforeningens Bjørvikasprintens koronarådene. ;)

Første seiltrening med barn og ungdommer i 2021

Postet av Oslo Seilforening den 27. Apr 2021

Endelig er vi i gang igjen!

Vannsportklubben har startet med seilsesongen mandag 26.04. og seilte i strålende solvær og nydelig ettermiddagsbris ut mot byen. Det var en fryd å se gjengen til sjøes igjen.

Alle resterende treningsgrupper heiser seilene for første gang onsdag og torsdag i uka og alle våre trenere gleder seg allerede til oppstarten.

Ellers minner vi om at det er fremdeles ledige plasser i seilgruppene og vi vil glede oss hvis enda flere seilinteresserte barn og ungdommer vil være med ut på sjøen. Ytterliggere informasjon og påmeldingssider finner du her:

Vannsportklubben

Brettseilergruppa

Ungdomsgruppa

Ta gjerne direkte kontakt med idrettskoordinator Tilo Pfleger hvis du har spørsmål.  - epost idrett@osloseilforening.no - mobil 954 43 873

Alle seiltreninger gjennomføres i henhold til gjeldende smittevernregler for barn- og ungdommer.

0 Kommentar

Dugnaden kommende helg er dessverre utsatt / omgjort, og det er også en del endringer i foreningens program grunnet koronarestriksjoner.

Postet av Oslo Seilforening den 21. Apr 2021

Selv om sommervarmen nå har vært på besøk og mange allerede har vært ute og koset seg med og i båtene sine, så er dessverre omstendighetene med korona pandemien fortsatt slik at vi er tvunget til å gjøre en del endringer i foreningens oppsatte aktiviteter.

Vi har allerede fått satt alle båtene på vannet og normalt ville vi kommende helg hatt dugnad på Lille Herbern, men denne er vi også i år dessverre nødt til å avlyse / omgjøre pga myndighetenes begrensninger til forsamlinger og avstand.

Dugnaden blir derfor omgjort. Vi har fortsatt stort behov for hjelp til raking av løv, rydding av strender og oljing av brygger med mer, så dersom du ønsker å hjelpe til med noe så hører vi gjerne fra deg. Dette må da ikke gjøres denne oppsatte helgen, men kan gjøres når man eventuelt har tid på dagtid eller ettermiddager så ikke alle er her samtidig. Det blir hengt opp oppgaveliste og satt frem sekker og raker/river ved foreningskontoret og vi vil tildele oppgaver etter hvert som folk melder seg. For oljing av brygger ønsker vi at noen som har gjort dette tidligere gjør dette, så meld interesse. Vi vil også legge ut oppgaver på foreningens FB gruppe.

Bjørvikasprinten den 1.mai har vi dessverre blitt nødt til å avlyse, men vi vil oppfordre alle til å rigge opp båten og seile rundt den planlagte banen for sin egen del, og på denne måten få sparket i gang sesongen. Vi oppfordrer alle til å ta et bilde av seg selv i båten foran Operaen og poste dette på foreningens FaceBook gruppe. Det jobbes også med å sette opp en E-seilings regatta på nett på ettermiddagen. Mer info om dette kommer senere.

Tirsdagsregattaene, og Voksenseilkurs må vi foreløpig utsette oppstart på, men håper at nye retningslinjer snart vil tillate oppstart av dette.

Vannsportklubb og Ungdomsgruppe starter opp denne uken, tilpasset gjeldende smittevernsregler.

Familier som er påmeldt Vannsportklubben og deltakere påmeldt Kajakk og SUP poolen kan disponere foreningens utstyr etter avtale, men alt utstyr, båter og kajakker på vaskes grundig før bruk og myndighetenes regler for avstand etc. overholdes. Husk påmelding i kajakkpoolen.

Det vil også i år bli en båtkortesje på 17. mai mellom kl. 10.00 og 12.00 med start utenfor Huk. Mer info om dette kommer etter hvert.

Øyas dag med klubbmesterskap 5.juni blir nok noe endret i form, og vi legger opp til familieseilas. Ytterligere info kommer.

Restauranten håper å starte opp 1. mai, men avventer gode nyheter fra Raymond.

Toalettene på øya er åpnet opp slik at alle får vasket hender godt og ofte. Vi ber alle om å fortsatt holde god avstand og hygiene så ingen av oss blir syke!

Garderobene, dusjene og Marinabygget er lukket pga myndighetenes krav, og vil bli åpnet så snart vi finner dette mulig

Vi håper at alle tar hensyn til hverandre og sørger for at Lille Herbern forblir en koronafri sone :)

Levert av IdrettenOnline